I dagarna har Comfort-kedjan delat ut ett reklamblad till ett stort antal hushåll i Sverige. I vårt område – med mina kunder – har det mesta gått fel.
Till att börja med har flera kunder kommenterat att de fått dubbla upplagor. Sen har kunder, som inte fått utskicket alls, ringt och varit upprörda över att de sett buntar lämnade i snödrivorna. Utöver detta har kunder i olika delar av kommunen fått fel utskick och blivit hänvisade till Comfort-butiken i Uppsala istället för vår butik i Märsta.
Det är Svensk Direktreklam som skött utdelningen, eller förlåt, misskött den.
När de i fredags fick information om att de delat ut utskicket med hänvisning till Uppsala, kontaktade de mig och sa att de skulle dela ut en rättelse och be om ursäkt för sitt misstag. De lovade att det skulle ske i helgen.
Idag – måndag – kom ytterligare ett utskick med hänvisning till Uppsala-butiken och ett följebrev. Som jag skrivit under – eller alltså, jag har aldrig sett brevet innan, men SDR har skrivit under med mitt namn. På dålig svenska. Med en ursäkt för att Comfort gjort fel. Inte ett ord om att det är Svensk Direktreklam som gjort alla fel som man över huvud taget kan komma på.
Jag är så utomordentligt arg, så jag vet inte riktigt hur jag ska hantera det.